Projekty edukacyjne z biologii

 

 

Rok szkolny 2014/ 2015.

 

L. p.

Temat projektu

Opis sytuacji problemowej

1.

Jak płazy przystosowały się do wodno- lądowego trybu życia?

Płazy to zwierzęta żyjące w wodzie i na lądzie. W jaki sposób są one przystosowane do życia w tak różnych środowiskach?

2.

Bakterie- wróg czy przyjaciel człowieka?

Bakterie są wszechobecne. Wszyscy znamy ich szkodliwe działania-  między innymi wywołują choroby lecz są również pożyteczne umożliwiając chociażby kiszenie ogórków.                                                           Jak je zatem ocenić?

3.

Po co roślinom liście?

Liście to jeden z organów budujących rośliny. Mają różny kształt, wielkość, kolor co uzależnione jest od funkcji, jaką pełnią w roślinie. Dlaczego rośliny wykształciły liście?                                                   Jakich korzyści dostarczają liście  przyrodzie?

4.

Pij mleko, będziesz wielki…!

Mleko zawiera wiele cennych składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jakie to składniki? Dlaczego powinniśmy pić mleko j jego przetwory?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2013/ 2014.

 

 

L.p.

 

Temat projektu

 

Opis sytuacji problemowej

1.

Dlaczego powinniśmy jeść owoce i warzywa?

Dietetycy zalecają spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Czy powinniśmy stosować się do ich zaleceń? Dlaczego?

 

2.

Co pomaga rybom żyć w wodzie?

Aby żyć w środowisku wodnym  ryby wykształciły liczne przystosowania w budowie i czynnościach życiowych. Jakie przystosowania anatomiczne i fizjologiczne umożliwiają im życie w wodzie?

 

3.

Ptaki- królowie przestworzy.

Ptaki jako jedyne kręgowce posiadają zdolność lotu. Jakie  cechy w budowie zewnętrznej i wewnętrznej umożliwiają im życie w przestworzach.

 

4.

Niezwykła podróż  pewnej brudnej kropli wody…

Coraz więcej zbiorników wodnych jest zanieczyszczonych. Kurczące się zasoby słodkiej wody do picia to kluczowe wyzwanie współczesnego świata. Co zatem zrobić, aby tzw. zwykli ludzie oszczędzali jej światowe zasoby?

 

5.

Czy powietrze, którym oddychamy jest czyste?

Powietrze jest niezbędne do oddychania człowiekowi, roślinom i zwierzętom.   Jak sprawdzić, czy jest ono „czyste”, czy możemy nim oddychać?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok szkolny 2012/2013.

 

L. p.

Temat projektu

Opis sytuacji problemowej

1.

Czy rośliny mogą leczyć?

 

Rośliny mają ogromne znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka: są  pokarmem, dostarczają tlenu, cennych składników wykorzystywanych  w przemyśle. Ale czy mogą leczyć?

2.

Zdrowo Najedzeni, czyli odżywiamy się racjonalnie !

W obliczu rosnącego problemu otyłości, zaburzeń odżywiania oraz chorób żywieniowo zależnych bardzo ważne jest racjonalne odżywianie, do którego   nie potrzeba specjalnych produktów, ale konieczne jest myślenie, planowanie i stosowanie wiadomości.

3.

Po co roślinom korzenie?

Korzeń jest najwcześniej rozwijającym się organem roślinnym. Pełni on wiele różnych funkcji oraz ulega licznym modyfikacjom ale w jakim celu rośliny go wykształciły.

4.

Czy musi tyle lecieć, czyli zrównoważone zużycie wody.

 

Kurczące się zasoby słodkiej wody do picia to kluczowe wyzwanie  współczesnego świata. Co zatem zrobić, aby tzw. zwykli ludzie oszczędzali jej światowe zasoby?

 

 

 

 

Rok szkolny 2011/2012.

 

L.p.

Temat projektu

Opis sytuacji problemowej

1.

Owady- stawonogi pożyteczne    czy szkodliwe?


Owady odgrywają ogromną rolę w przyrodzie i gospodarce człowieka. Mogą być pożyteczne, np. zapylają kwiaty lub szkodliwe –wywołują choroby roślin, zwierząt i ludzi . Czy możesz jednoznacznie stwierdzić, że owady są wyłącznie szkodliwe lub wyłącznie pożyteczne?

 

2.

Dlaczego powinniśmy tańczyć?


Taniec to ruch, a ruch to zdrowie. A więc tańczyć czy nie tańczyć ?

3.

Jak ryby przystosowały się     do życia w wodzie?


Aby żyć w różnych środowiskach zwierzęta wykształciły liczne przystosowania w budowie i czynnościach życiowych. Jakie przystosowania anatomiczne i fizjologiczne umożliwiają im życie w wodzie?

4.

Co nam daje las?

Las jest najbardziej złożonym ekosystemem na Ziemi. Jest miejscem pracy  i odpoczynku dla człowieka, domem dla wielu roślin i zwierząt. Jakich korzyści przyrodzie i ludziom dostarcza las?

5.

Jak wygląda histologiczna mapa człowieka?

Organizm każdego z nas zbudowany jest z tkanek. Jakie tkanki budują poszczególne części naszego ciała, nasze narządy i układy? Jaką funkcję pełnia te tkanki, jaką mają budowę?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Free business joomla templates